pátek 4. ledna 2019

Večerní zasněžená Kutná Hora

Jelikož už mám do porodu něco málo přes měsíc, tak tenhle výlet nebude z těch nejakčnějších a bude spíš v pomalejším tempu jako posledních pár výletů, o kterých jste četli. Tak snad to pro vás nebude moc nuda...vyrážíme na třídenní pobyt do Kutné Hory!

Před chrámem sv. Barbory v Kutné Hoře

Z Prahy vyjíždíme až po obědě, jedeme vyjímečně autem a nijak nespěcháme. Dorážíme tedy až kolem půl čtvrté a ten den
už toho moc nestihneme. Každopádně se ubytujeme v zatím asi nejluxusnějším ubytování, co jsme kdy byli, a to v penzionu Barbora. Ne že bysme se pro tentokrát rozhodli pro luxus sami, ale dostali jsme tenhle pobyt jako dárek. Máme dokonce slibovanej výhled na chrám sv. Barbory a je to tam fakt moc hezký.

Výhled z pokoje

Krás pokoje už bylo dost, a tak se oblíknem a vyrážíme do centra města. Všechno je krásně nazdobený a nasvícený a má to svoje kouzlo. Je chvilku po vánocích, tak je tu ještě spoustu vánoční výzdoby a máme dokonce to štěstí, že je mírnej poprašek sněhu, kterej tomu všemu dodává tu správnou zimní atmosféru.

Výhled na zimní Kutnou Horu

Procházku začneme u chrámu sv. Barbory, kterej je dokonce zapsanej v UNESCU a pokračujeme dál kolem Jezuitské koleje až ke kamenné kašně. Pak taky dorazíme na náměstí, kde je ještě vánoční stromeček a člověk se tam může ohřát u plápolajícího ohýnku.

U stromečku na náměstí

Celý historický centrum prochodíme křížem krážem a zpátky se pak vracíme Ruthardskou uličkou. Kutná Hora je opravdu krásný město a kdo tu ještě nebyl, měl by se zajet podívat. Navíc okolí toho nabízí taky spoustu k podniknutí, ale o tom až v dalších článcích.

Na penzionu si pak zajdeme na večeří, kde si dokonce můžeme vybrat asi ze čtyř jídel, kdy Jirka volí čočkovou polévku a rybu a já jako předkrm listovej salát a hlavní chod kuřecí maso. Oboje je moc dobrý a pak už s plnýma břichama uleháme nabrat síly na další den plnej dobrodružství.