středa 19. října 2022

Historický centrum Syrakus na ostrůvku Ortigia

Na dnešní den jsou v plánu Syrakusy. A tak se ráno sbalíme a vyrážíme na zmrzlinu. Vygooglila jsem fajn podnik, kterej otvírá už v 8, protože když děti vstanou před šestou, nemůžeme půl dne čekat než se Italové vzbudí, abysme si dali slibovanou zmrzku. A tak vyrážíme do ulic do Gelaterie Voglia Matta. Dáváme si čokoládovou, jahodovou a pistáciovou a všechny jsou moc dobrý. Obecně za celý týden toho bude pistáciovýho ještě dost, protože tady na Sicílii se pistácie pěstují ve velkým, a tak to cpou do všeho.

Zmrzlina v Syrakusách

Pak už popojdeme na jeden ze dvou mostů spojující město Syrakusy s ostrůvkem Ortigia, kde se nachází historický centrum. Jako první vidíme zbytky Apollonova chrámu, kterej je obklopenej zelení a mimo jiné u ruin roste i papyrus. Město Syrakusy je jediným v celé Evropě, kde papyrus ještě volně roste, takže sledujte bedlivě. Suneme se dál po západní části Ortigie podél nábřeží a sledujeme lodě, házíme do vody kamínky a věnujeme se všelijaké zábavě.

U přístavu v Syrakusách

Pak už narážíme na park Villetta Aretusa, kterej je za mě nejhezčím místem na Ortigii. Roste tam spousta starých roztodivných stromů, z kterých visí kořeny a lijány a všechno je to do sebe tak zvláštně zapletený, že to tvoří neskutečnou podívanou. Ono mě totiž ty památky a kostely zas tak neberou a přijdou mi všude stejný, ale tyhle přírodní zajímavosti mám mnohem radši.

Park Villetta Aretusa v centru Syrakus

Hned u parku je taky malá pláž Spiaggetta di Aretusa, kde strávíme moc přijemnej čas stavěním hradů z písku a pozorováním dění okolo. Jelikož je opravdu docela brzo ráno, není tu nikde nikdo a ještě není takový vedro, že by tam člověk nevydržel, takže ideál.

Pláž Aretusa v historickým centru Syrakus

Pak už naše kroky míří k pevnosti Castello Maniace, která je na samotným jižním cípu ostrova a je tu krásnej výhled na moře. Dovnitř nejdeme, nejsme zas až takoví fanoušci historie, ale kdo by měl zájem, lze jít i dovnitř, bývají tam nějaké výstavy a prohlídky samotné budovy. Více info o vstupenkách a otvírací době zde

Pevnost Castello Maniace v Syrakusách

Odtud už pokračujeme zpátky směrem k domovu a jelikož už všechny bolí nožičky, rozhodujeme se narvat obě děti do jednoho kočárku. Je to fakt sranda, děti z toho mají zábavu a my máme taky radost, že se teď někam pohneme a nemusíme nikoho nosit. Jen člověk musí občas hlídat, aby nikdo nevypadl.

Špinavý a spokojený dětičky

Cestou ještě vidíme Dianinu kašnu a spoustu dalších památek, u kterých si nepamatujeme nebo vlastně ani nezjišťujeme jméno, jelikož nejsou síly na tyhle nepodstatný věci. Naším jediným úkolem už je jen nakoupit nějaký jídlo a na oběd si udělat těstoviny s rajčatovou omáčkou, fazolemi a parmazánem. Já vím, divná kombinace, ale když neumíš italsky a pořádně nevíš, co kupuješ, můžou z toho vzniknout zajímavý pokrmy.

Oběd z italských surovin co obchod měl a čemu Čech nerozuměl

Pojíme, odpočineme si a odpoledne vyrážíme na pláž. Oblíbili jsme si tu, kterou máme nejblíž, asi 10 - 15 min od domu. Je sice malinká, ale většinou tam skoro nikdo není, písek i okolí jsou čistý, vstup do vody je pozvolnej, pro nás úplně ideální.

Naše oblíbená pláž v Syrakusách

Cestou z pláže se ještě zastavíme ve stánku s ovocem a zeleninou, kde nakoupíme nějaký čerstvý věci a taky zajímavý spálený papriky, který tu všude prodávaj. Papriky grilujou tak dlouho, až je šlupka úplně černá a celá paprika má pak takovej ohňovej uzenej šmak. No a před konzumací si to černý člověk sloupne a vychutná si pečenou dužinu. No a taky ještě zastavujeme ve stánku Crazy pizza, kterej máme taky po cestě domů a za pár korun se fakt hezky najíme výborné pizzy. Rychlý, dobrý a hlavně nic nóbl pro nás s dvěma ušmudlánkama.

Pohodička v hladovým okně Crazy pizza

S plnýma bříškama se už jen přesuneme domů, kde se musíme odpískovat, umýt, já musím vyprat a nevím co všechno a pak už padneme do postelí po nádherně užitým dni.