Ráno sbalíme náš úplně orosenej stan (asi byla fakt zima) a
vydáme se do centra města. Narazíme tam na dva chlápky, kteří právě opravujou
odpadkový koše samozřejmě neumí anglicky. Ptám se, kde tady najdem Fahrrad
servis a dostanu odpověď, že ve Villachu. Ten je ale 20 km daleko! Dle našeho
hesla zpátky ani krok tuto možnost zamítáme. Ptám se, jesti je něco
v Tarvisiu a pánové, kteří zřejmě zapomněli, že nějaká Itálie existuje, mi
odpoví, že tam něco určitě bude. Do Tarvisia je to jen 10 km, ale i přesto se
na to musíme posilnit a jdeme tak na snídani do Billy. Kupujem si vynikající
Marmokuchen a k tomu 100% pomerančovej džus a máme se fakt královsky.
Mramorová buchta na snídani
Posilněni se vydáváme do asi desetikilometrového kopce
směrem do Itálie. Konečně překračujeme hranice a dostaví se i pocit
euforie, že jsme přejeli celý Rakousko včetně Alp a naše vyhlídky jsou už jen klesající. Nadšeně se fotíme s cedulí Italia a ihned začínáme cítit změnu prostředí. Všechno už není tak punktlich, zato lidé jsou mnohem živější. Napříkld vidíme (a hlavně slyšíme) paní jdoucí po chodníku, která něco huláká do telefonu, strašně se rozčiluje a rozhazuje u toho rukama. Jirka jen suše pronese, že tu by chtěl mít doma.
euforie, že jsme přejeli celý Rakousko včetně Alp a naše vyhlídky jsou už jen klesající. Nadšeně se fotíme s cedulí Italia a ihned začínáme cítit změnu prostředí. Všechno už není tak punktlich, zato lidé jsou mnohem živější. Napříkld vidíme (a hlavně slyšíme) paní jdoucí po chodníku, která něco huláká do telefonu, strašně se rozčiluje a rozhazuje u toho rukama. Jirka jen suše pronese, že tu by chtěl mít doma.
Itálie, tak tady tě máme!
Dost bylo kochání, musíme začít řešit kolo. Dorážíme do
Tarvisia a prvního chlápka, kterýho zmerčíme se ptáme na servis. Poradí nám
obchod Baldani, který se dle jeho rozšafného mácháni rukama nachází hned tady
za rohem. Úspěšně jej najdem, ale když taháme za kliku, tak zjišťujeme, že je
zavřeno. Otevírací doba na dveřích však jasně ukazuje, že má být otevřeno.
Čekáme teda chvíli, jestli se tam někdo neobjeví a já toto čekání využívám ke
koupi pohledu v trafice hned vedle. Jen tak ze zvědavosti se paní prodavačky
zeptám, jestli neví, jak je to se sousedním obchodem. Italsko německy a hlavně
gestama mi vysvětlí, že na dveřích je sice napsáno, že má být otevřeno, ale
Baldani je pondělí přece vždycky zavřenej. Tohle by se v Rakousku nikdy
nestalo…
Naštěstí je paní velice ochotná a posílá mě do Lussari
Sportu, který je asi 1 km naším směrem. Kilometry jsme sice ujeli asi 4, ale
díkybohu nás přivítal otevřený cykloservis. Obchod je to opravdu velkej a tak
se sami pokoušíme najít padnoucí plášť. Když vídím štítky s cenami
v rozmezí od 30 do 60 Euro, mám pocit, že mě omejou. To vzroste hodnota
mýho kola asi dvojnásobně.
Lussari sport - jsme zachráněni!
Ptáme se tedy pana prodavače, jestli má rozměr 26x1.95,
protože zrovna tenhle v tom nepřeberným množství není. Následně odejde do
skladu a vrací se s pláštěm 26x2 a s tvrzením, že to vůbec nevadí. Začne
se s náma vybavovat, odkud a kam jedem a je strašně hodnej. Když se dozví, že
jsme z Česka a zároveň vidí hrůzu v mých očích při pohledu na štítek
s cenou 40 Euro, rozhodne se vrátit do skladu. Někde tam vyhrabe přesně
můj rozměr 26x1.95 a ještě se super cenovkou 14 Euro! Ihned to berem a dáváme
se do výměny. Nakonec nám ještě půjčuje kompresor a po skončení práce nabízí
umytí rukou. Zlatej to člověk!
A už to zase vypadá, že se nám všecko nesmírně daří. Počasí
vychází, kola jedou a terén je dokonce z kopce. Prostě lambáda! A to ještě
kdybyste viděli tu cyklostezku! Je vybudovaná na místě bývalé železnice, takže
tam nejsou žádná auta, cesta se klikatí nádhernou přírodou a dokonce projedem
nesčetný množství tunelů. Tomuhle říkám cyklistův ráj.
Veď mě dál, cesto má ...
Pak už dorážíme do městečka Pontebba, kde zastavujem na
sváču a vidíme všude kolem spoustu motorkářů. Asi mají Harlejáci nějakej sraz.
Pak pokračujem dál a cesta je pořád stejně nádherná. Projedem opět několika
tunely a přes bývalé železniční mosty a uděláme hodně fotek. Dokonce si nás
fotí i jeden pán se zrcadlovkou, tak očekáváme, že se příští rok objevíme
na titulní straně nějakého cykloprůvodce.
Hurá do sedel a do tmy
Cestou dokonce vidíme i vodopád a anastomozující tok. Projíždíme
okolo bývalé železniční stanice Chiusaforte, která je teď předělána na
restauraci. Potom už se začíná cesta mírně zhoršovat, asfalt se mění
v hrubý štěrk a tunely přestávají být osvětlené. Projet se nima dá bez
problémů, ale doporučuju si na to sundat sluneční brýle. Po čase dorážíme do
Venzone, odkud uhýbáme ze značené cyklostezky a vydáváme se po vlastní ose
směrem do městečka Gemona de Fruili.
Cestou se ještě snažíme najít Spar, na který je všude
reklama, ale jako by se do země propadnul. A tak to vzdáváme a zamíříme do
místního obchodu, kde si kupujem výborný rajčata a taky chleba. Jestli se tak
teda té nafouknuté věci dá říkat. Po úspěšným nákupu zamíříme do kempu.
Hned po postavení stanu dostáváme hlad. Jdem se proto zeptat
na recepci, jestli je v kempu něco jako otevřené ohniště nebo zkrátka
nějaké místo, kde bychom si mohli uvařit. Chci totiž využít náš ešus, kterej
jsme zatím využili jen jednou a jinak ho táhnem zbytečně. V kempu se
bohužel nic takového nenachází. Naši debatu však zaslechne jeden pán a hned nám
nabízí, ať zajdem k jeho karavanu, že tam má plynovou bombu a jídlo si tam
tak můžeme v pohodě připravit. Přijde nám to trošku blbý se k někomu tak
nasáčkovat a tak ho s ostychem odmítáme. Nezbyde nám nic jinýho než
povečeřet ten vzdušnej bochník, kterej v nás mízí skoro celej.
Legendární dodávka Pace
V tomto kempu dokonce narazíme na spoustu zajímavých
lidí. Například vidíme dodávku s nápisem PACE, kterou musí obývat nějací
dobrodruzi a taky kutilové, jak jde vidět na profesionálně opravené střeše, která je celá zalátaná
modrou izolepou. Pak se taky dám do řeči s Francouzem, kterej stanuje hned
vedle nás a jede taky na kole. Vyrazil
z Holandska a hodlá se dostat až do Albánie. Má na to 6 týdnů a už je
skoro v půlce. My cyklisti jsme prostě blázni!
Ujeto: 87,33 km
Nocleh: kemp Ai Pioppi
Žádné komentáře:
Okomentovat