pondělí 31. srpna 2015

Zkratka do Linze aneb hřebík v duši mám

Ráno se sbalíme a docela to trvá. Nemáme v tom ještě praxi, ale to se za pár dní změní.  Dopoledne zdoláváme asi jen 3 kopce a potom uvidíme cedulku Linz 20 km. Vzhledem k tomu, že jsme den předtím nedojeli až tam, kam jsme měli naplánované, tak se rozhodujeme pro zkratku a jedem do Linze po silnici. Je docela velká, ale naštěstí je to 14 km z fakt velkýho kopce, takže jsme dole za chvilku. Teda byli bysme. Kdybych v půlce neuslyšela hlasitý psssss a neviděla svoje úplně vyfouklý zadní kolo. Naštěstí je hned vedl malá odbočka, kam zalízáme a dáváme se do spravování kola. Nejdřív vytáhnem asi pěticentimetrovej hřeb, na kterej jsem najela. Vyměníme duši a tu starou ještě zalepíme. No a pak se asi 20 minut snažíme centrovat kolo, až se nám nakonec podaří to, že nepřibrzďuje.

Výměna zadího kola

Dokončíme tedy sjezd do Linze, kde se ani moc neporozhlídnem a ihned se dáváme doprava podél
Dunaje. Projedem Puchenau, kde na benzínce kupujem vodu, protože v Rakousku je v neděli všecko zavřené. Dorážíme do Ottesheimu, kde si uděláme pauzu u přívozu na pěkné lavičce, kde je pitná voda pro cyklisty a zásuvky, kde dobíjíme mobil. Taky tam je automat na duše do kola. Rakušáci prostě myslí na všecko.

Automat na duše

Dál pokračujem na Feldkirchen an der Donau, kde si sedáme do restaurace. Jirka zkouší rakouské pivo Gosser a já si dávám Eiskaffe s pravou šlehačkou a vanilkovou zmrzlinou. Po tomto občerstvení pokračujeme dál, přejíždíme na druhý břeh Dunaje a dorážíme do Aschach an der Donau,kde obdivuju kráz a vodní elektrárnu. Jelikož máme ještě dost sil, míjíme kemp a rozhodujeme si něco nadjet na další den. Uděláme si zastávku u Dunaje, kde se koupeme a taky pereme prádlo.

Pak už nastává čas rozbalit stan, ale jaksi není kde. Vpravo je hned řeka a vlevo strmý sráz. U vesnice Inzell naštěstí spatříme cestičku doleva, po níž se vydáváme do lesa. Stavíme stan na kraji cesty a doufáme, že tam zrovna nepojede nějakej dřevorubec. Ještě rozvěsíme vyprané prádlo na stromě a jdeme spát.

Druhé nocoviště u Inzellu

Ujeto: 81,78 km
Nocleh: nadivoko (ale dalo se třeba v tomto kempu: kemp Kaiserhof)