sobota 9. května 2020

Pěší výlet z Běchovic do pivovaru Libertas v Úvalech

V sobotu po obědě nasedáme do auta a vyrážíme do Běchovic, kde parkujeme a čekáme na příjezd Matěje, Phuong, Alexe a Filipa. Když se všichni sejdeme, je nás dohromady 7, což už je slušná parta na výlet. Naším cílem je pivovar, tak mají kluci alespoň motivaci!

Výletníci na cestě do pivovaru

Z Běchovic jdeme po červené do Újezda nad Lesy a pak už konečně vkračujeme do lesa s příjemným chládkem a taky slušnou podívanou. Hned na začátku totiž vidíme kočku, která loví slepýše. Vydržíme tam na to koukat skoro čtvrt hodiny a kluci pořídí hned několik profi fotek a pak už pokračujeme lesem dál.

Kočka na lovu

Zanedlouho dorážíme do Klánovic, kde ihned jak ji spatříme, zastavujeme v restauraci Dasch, kde padnou nějaký první piva a nanuky. Tahle občerstvovací zastávka se fakt hodila, celí osvěžení pokračujeme dál Klánovickým lesem.

Cesta Klánovickým lesem

Cestou si povídáme, míjíme nějaký cyklisty a celkově cesta strašně ubíhá. Pro dítě je to asi s rodičema nuda, a tak radši usne v nosítku. No a než se řekne švec, objevujeme se v Úvalech. Ale nebojte, nejdeme hned do pivovaru, jdeme ještě navštívit krásy okolí!

Usnutí nudou a zkoumání posedu cestou vzhůru k rozhledně

Odbočujeme na zelenou naučnou stezku, která vede do strašnýho kopce, ale nahoře nás má čekat odměna v podobě menhirů honosně nazvaných Stonehenge. Nahoře jsme trošku zklamaní, protože to nejsou bůhví jaký menhiry, ale spíš takový menší kameny zapíchaný v zemi, mezi kterýma lítá kupa dětí. No nic pokračujeme k dalšímu cíli.

Pauza během výletu

A tím je rozhledna Vinice. Ocelová příhradová konstrukce s točitejma schodama sahající do výšky 21 metrů. Párkrát šlápneme a jsme nahoře. Výhledy tu jsou pěkný, jde vidět hlavně Praha a jí dominující Žižkovskej vysílač a pak nedaleký Český středohoří.

Točitý schodiště na rozhledně Vinice

Po sestupu z rozhledny zamíříme dolů do Úval, kde míjíme hezkej rybník, kterej má dokonce jednu zajímavost. Místní pán, kterej nás míjí nám prozradí, že je tam želva. Nejdřív si myslíme, jestli si z nás trošku neutahuje, nebo jestli tam není jen atrapa želvy. Ale fakt tam je! A dokonce se i hejbla, takže je živá! Želvu jsme teda v českým rybníku nečekali.

Úvalská želva

No a pak už konečně dorážíme do vytouženýho cíle, kterým je pivovar Libertas.  Je to poměrně novej podnik založenej teprve v roce 2019, ale jeho věhlasnost mu zajistila dost návštěvníků i v této době. Bohužel se stále kvůli Covidu nesmí sedět v hospodách jako dřív, a tak si vytáhneme deku a zakempíme na pivovarským trávníčku.

Před pivovarem Libertas

Jelikož už je dost hodin, tak dá každej jen dvě piva a zbytek si kluci nakoupí s sebou. Pak už míříme na Úvalský nádraží na vlak, kterej nás za pár minut sveze zpátky do Běchovic, kde máme zaparkovaný auta. A takhle končí náš další povedenej výlet do pivovaru. A kterejpak bude asi další?