pondělí 30. dubna 2018

Z Osečné až ke všem čertům

A je tady poslední den naší mini dovolené. Ráno se opět pořádně najíme na  snídani, jelikož nás čeká dlouhej a náročnej den a pak už vyrážíme rovnou z Osečně i s batohama po žluté turistické značce. Naše první zastavení je hned za Osečnou a je to sousoší tří svatých. Nic, co by se nedalo vynechat. Je to hezká socha na pěkným zatravněným vršku. Žlutá vede příjemným lesíkem, a tak se zanedlouho objevujeme na křižovatce pod Čertovou zdí, kde se sbíhá dokonce 6 cestiček!

V lesíku za Osečnou

Nejprv se vydáváme jižně po modré až dojdeme k přírodní památce Čertova zeď. Je to poklidný místo, kde je asi nejzajímavějším útvarem kamenná zeď vyskládaná jakoby z mnohoúhelníků a tvoří takovouhle krásnou stěnu. Je tam taky spousta
malých skalek nesoucích názvy jako Čertova hlava, Čertův stolec, ... je to tam po čertech zajímavý!

Čertova hlava a Čertova zeď

Pak už se vracíme na křižovatku a bereme modrou značku tentokrát severním směrem. Tam nás čeká Křížová cesta Kotel se 14 zastaveníma. Je to tam moc pěkně spravený, na konci je hezkej kostelík a celkově to tam je moc fajn. Pak už se naposledy vracíme na onu zmiňovanou křižovatku všech křižovatek a nadobro ji opouštíme.

Vydáváme se po žluté  do Českýho Dubu, kde je pro dnešek naše túra zakončena. Cestou procházíme hezky udržovaným parkem, kde se nachází i domov pro seniory a pak už se zjevujeme přímo na náměstí, kde moc dlouho neokouníme a zaplouváme do restaurace Koruna. Je to taková poctivá česká hospoda, restaurací bych to úplně nenazývala. Nicméně je pondělí, vevnitř je spousta dělníků, a tak je nám jasný, že tam jdou jídla docela na odbyt a nemuselo by to být špatný. Jsme mile překvapeni, jídlo je fakt chutný a cena příjemně nízká. Zvenku teda nic moc, ale nenechte se zastrašit a běžte dovnitř! Ono v Dubu stejně není moc z čeho vybírat.

Jirkovo ragú v restauraci Koruna

Po obědě se jdeme trošku projít, koupíme pohled a pak už čekáme na bus do Liberce. Tam jdeme konečně omrknout slavnou místní radnici, kterou znám jenom z pohledů. Pak jdeme klasicky nakoupit, ať ušetříme čas v Praze a nakonec usedáme do žlutýho autobusu, kterej nás odváží zpátky do Prahy.

Liberecká radnice

No a kudy všudy vedly naše kroky? To Vám prozradí tahleta mapa!