pátek 21. června 2019

S miminkem pod stanem bez kempu

Tak jo, pořád mi po tom neskutečným úžehu není úplně nejlíp, ale musíme už vyrazit a pokračovat v cestě. Vyrážíme z naší ubytovny ve Velkých Žernosekách a hned se napojujeme na naší oblíbenou cyklostezku a štrádujeme si to podél Labe.

Vyrážíme z ubytovny i s napakovaným kočárkem

K naší smůle už zase od rána praží slunce, co by za to jiní dali. Ale my užehlí nemůžeme to vedro ani vystát. No co se dá dělat. Abychom předešli podobnýmu úpaloúžehu, musíme si nějak chránit hlavu. A jelikož kšiltovku máme jen jednu, nezbývá mi nic jinýho, než
si kolem hlavy omotat plínku. Výhodou je to, že si ji každou chvíli můžu namočit a ochladit tak svou rozpálenou hlavu, nevýhodu zase v tom, že si vás všichni kolemjdoucí divně prohlíží.

S mokrou plínou na hlavě

Naší první zastávkou je Píšťanské jezero, ke kterýmu dorazíme po staré cestě z panelů. Naše kroky vedou k přístavu, kde je krom spousty krásných lodí i vodní benzínka a hlavně taky restaurace Marina. Bůhví, kdy zas na restauraci narazíme, a tak ihned využíváme příležitosti a zastavujeme se tu na pití.

Přístav u Píšťanského jezera

Po občerstvení pokračujeme po cyklostezce a cestou vidíme rybí přechod, nějakej jez, vodní elektrárnu a spoustu dalších zajímavých vodních věcí. Pak už dorážíme do města Litoměřice, na který jsem slyšela samou chválu. A musím to potvrdit, je to opravdu krásné malé historické městečko.

Zastávka na cyklostezce podél Labe

První zajímavost, na kterou narazíme, je krásnej zmenšenej model města, v kterým dokonce jezdí i vláček a celé to je v pěkné zelené zahrádce. Pak už míříme směrem do centra, kde si projdeme náměstí, já si jako obvykle kupuju pohled a pak už nám vyhládne natolik, že jsme nuceni najít restauraci.

Model Litoměřic i s vláčkem

Jirka dle recenzí vybere restauraci Dobrá Bašta. A musíme říct, že bašta to teda je přímo vynikající. Už hodně dlouho jsme nebyli na tak dobrým jídle. Jelikož přicházíme v době poledního menu, jsou ceny i příjemně nízký, za normálních okolností je restauraci spíš dražší. Ale není se čemu divit, jídlo je geniální. Jirka si dává steak s hranolkama a kukuřicí, já si objednávám kung pao. Tolik masa, ořechů a výborně dochucené omáčky jsem snad ještě nikde neměla. Můžeme doporučit všema deseti.

V restauraci Dobrá Bašta v Litoměřicích

S plnýma žaludkama míříme na Střelecký ostrov, kterej tvoří menší park a je krásně zelenej, je tam dost cyklistů a dětí a hezky to tam žije. Pak obcházíme nějakej vojenskej objekt a objevujeme se až u wake parku v Třebouticích, kde půjčujou prkna. Máme to štěstí, že kus cesty máme fajn podívanou na jednu holku, která si zrovna prkno půjčila a jezdí na něm za člunem po Labi. Docela jí to jde a my máme po cestě zase nějaký zpestření.

V centru Litoměřic

Dorážíme do obce Křešice, kde je fajn travnatá pláž, posilovna, lavička, odpaďák...no prostě ideální místo na pauzu. Skočíme si do obchodu pro nějaký občerstvení a uděláme si tam piknik. Mám pocit, že celý tohle území je strašně spjatý řekou. Každej má u chatky člun, lidi sem chodí rybařit, jsou tu pláže, kam se chodí dovádět a plavat a celkově je to takovej moc zajímavej vodní region. Moc se nám tu líbí.

Přívozem na druhou stranu Labe

A pak už se blížíme cíli naší cesty a dorážíme do obce Nučice. Tam dojdeme až k řece a zazvoníme obřím zvonem na převozníka, kterej pro nás ihned připluje a my nasedáme do lodě a necháme se odvízt na druhou stranu do Nučniček. Hned u mola je hospůdka, kde to docela žije, kromě převozníka je tam spousta dalších lidí. Prodávají tam pivo, limo, párky a zmrzlinu, takže ideální místo pro zastávku.

Mimi ve stanu

Pak už ujdeme jen pár kroků k bezvadnýmu plácku, kterej jsme si rezervovali na Bezkempu. Za pár korun má člověk legální místo ke stanování, Toi toi budku a přístup k pitné vodě. Co víc si přát. Tisíckrát lepší než přeplněnej špinavej a předraženej kemp. A tak stavíme stan, ukládáme tam mimi ke spánku a jdeme si ještě rozdělat ohýnek a upíct si na večeři buřta.

Už se peče večeře

Přidají se k nám pak dva chlapi odvedle z karavanu a nemůžou si tohle Bezkempu místo vynachválit. Jsme rádi, že jsme tak dobře vybrali a s uchozenýma nohama a plným bříškem uleháme do stanu.

Ubytování: Bezkempu Nučničky
Trasa pěšky: 17 km, 4 hod 30 min

Mapa dalšího dne našeho putování