pátek 1. listopadu 2019

Lázně Kyselka - muzeum, rozhledna, vodopád i minerálka Mattoni

A je tady náš další prodlouženej víkend ve třech! Hned v pátek ráno nasedáme do auta a vyrážíme směr Karlovy Vary s cílem dostat se do Krušných hor, kde máme rezervovaný ubytování. Cesta je to dlouhá, a tak se rozhodneme si po cestě udělat hned dva výlety, abychom si ji nějak zpříjemnili.

Mimi za volantem

Naší první zastávkou je obec Andělská Hora, která je hned u silnice na Vary, takže žádná velká zajížďka. Zaparkujeme u kostela a jdeme
se projít nahoru ke zřícenině hradu. Je strašná zima, dost fouká, ale to nás přece nemůže odradit od prozkoumání tohodle zajímavýho místa.

Na zřícenině hradu Andělská Hora

Cestou zpátky k autu pak narážíme na domek, kde se prodávají pohledy, turistický známky a všelijaký další památný věci z cest a tak na obyvatele domku zazvoníme a přijde nám otevřít starej pán, u kterýho kupujeme pohled. Je zajímavý, jak má někdo doma takovejhle byznys a jakou super službu přináší turistům.

Před domem pána s pohledama

Pak už sedáme do auta a popovezeme se do krásnýho městečka jménem Kyselka. Svoje jméno nemá jen tak pro nic za nic, jelikož je tu stáčírna minerální vody Mattoni. Parkujeme hned u ní a vydáváme se na asi šestikilometrovej okruh, kterej má ale trvat podle mapy dvě hodiny, což značí jediný, že to asi bude pěkně do kopce. Mapy se nemýlí a my opravdu šlapem do poměrně prudkýho kopce a cestou narážíme na Muzeum Mattoni, který je ale bohužel od včerejška v zimní pauze a znovu otevírat se bude až na jaře.

Před muzeem Mattoni

Do muzea tedy nemůžem, a tak pokračujeme v cestě, stále do kopce po žluté až k rozhledně Bučina. Je to menší kamenná věž, která ani není zpoplatněná, a tak vyšlapeme pár schodů a nabídne se nám hezkej výhled do okolí.

Rozhledna Bučina nad Kyselkou

Z rozhledny už je to naštěstí z kopce, cestou míjíme několik zajímavých altánků a vyhlídek, no prostě pořád je na co se dívat. Pak už dorážíme až k Mattoniho vodopádu, kterej se nachází v takovým kaskádovitě upraveným svahu s kamenama a podloubím a celý to na nás působí moc hezky. Tam si dokonce načepujeme kyselku, která je i v těchto studených dnech pěkně teplá.

U Mattoniho vodopádu

Naše kroky pak vedou k lázeňskýmu domku s názvem Picí hala, kde uděláme fotku a pomalu míříme k autu. Tyhle bývalý lázně Kyselka jsou opravdu zajímavý. Nachází se v krásné lokalitě a je tady toho spousta k vidění. Bohužel spousta lázeňských domů je na rozpadnutí a celkově to tu působí opuštěným dojmem. Nicméně u některých domů právě probíhá rekonstrukce, tak snad se tomu tady podaří vrátit původní glanc a udělat z toho zase hezké lázeňské městečko.

Picí hala v Kyselce

No a my nasedáme do auta a míříme do Nových Hamrů, kde máme rezervovaný ubytování v penzionu. Přijíždíme akorát včas, vybalujeme se a můžeme rovnou na večeři, kde dostáváme kuřecí nohu s bramborem. Jídlo je moc dobrý, fakt si pochutnáme a mimi toho sní taky strašnou spoustu, takže jsme všichni spokojeni a můžeme ulehnout ke spánku.