neděle 3. listopadu 2019

Na rozhlednu Pajndl s kočárkem v husté mlze

Ráno opět započneme den výbornou snídaní v našem penzionu a jelikož se ani dnes počasí neumoudřilo, rozhodneme se nedělat žádnej mega výlet, ale udělat si nějakej okruh v okolí Nových Hamrů.

V lesích okolo Nových Hamrů

V pokoji sbalíme všechny věci, nahážeme je do auta a jsme připraveni na výlet. Z penzionu vyrážíme do strašnýho kopce a ihned se napojujeme na žlutou trasu, která se
z asfaltky změní na štěrkovou cestu, ale i tak je to moc prima terén pro kočárek. Je docela mlha a do toho sem tam mrholí a občas i prší, takže jdeme víceméně celou cestu v pláštěnkách jako celo tuhle dovolenou.

Foto před rozhlednou, kde nikdo nejde vidět

Naším dnešním cílem je rozhledna Pajndl na Tisovským vrchu, kam dorážíme po žluté jakoby z druhé strany, kde je cesta mnohem vhodnější pro kočárek. Nikde nikdo, takže rozhlednu máme fakt sami pro sebe a nemusíme se na ochozu mačkat s ostatníma. Špatný počasí má i svoje výhody. Nevýhodou však je, že rozhledna postrádá svůj smysl, aby nám nabídla výhledy do okolí. Je totiž mlha, že by se dala krájet a člověk tak nevidí vůbec nic.

Výhledy do krajiny z rozhledny Pajndl

Pod kamennou věží si pak dáváme rychlou sváču a pak už pomalu opouštíme tohle místo. Kousek musíme jít tou stejnou cestou zase po žluté, tentokrát však dolů až se napojujeme na zelenou, modrou a vzápětí červenou turistickou značku, která nás dovede až ke kapličce v osadě Horní Hamry.

Na rozhledně s medvědem

Cestou opět nevidíme nikoho, kromě pasoucích se ovcí a pomalu se před náma začínají objevovat lidská stavení a později i penziony, což je znamení, že se blížíme zpátky do Nových Hamrů. Cesta nás hezky přivede až k hlavní silnici, kde stojí hotel Seifert, kam se teda nejdeme ubytovat, ale aspoň si tam koupím pohled.

Pasoucí se ovce

Spokojeni s výletem dorážíme k našemu penzionu, kde složíme kočár do auta a vyrážíme zpátky do Prahy. Po cestě se chceme zastavit někde na oběd, ale moc toho na mapách nenajdeme. Až pak najednou objevíme slušně hodnocenou restauraci v Kryrách. K naší smůle ale ihned po příjezdu zjistíme, že mají zavřeno, a tak hladoví můžeme jet domů, jelikož jsme teď na restaurace zanevřeli a stejně jsme celí špinaví a mokří.

Loučíme se s penzionem v Nových Hamrech

A tak si domů obejdnáváme přes Uber Eats pizzu, která je stejně napůl studená, takže ji dopíkáme v troubě. No co, člověk si musí umět poradit. A tak končí nás hezkej třídenní výlet do Krušných hor a my můžeme nabírat síly na další dobrodružství.