pondělí 26. února 2018

Na běžkách přes Královku až na Maliník

Ráno začínáme den bezvadnou snídaní a s nabalenýma batohama a veškerýma věcma na celej týden v nich vyrážíme na trasu. Nechceme už podnikat nic velkýho, jelikož s tou bagáží to asi nebude úplně jednoduchý a navíc se ještě dneska musíme dostat busem zpátky do Prahy, abychom druhej den mohli alou do práce. A tak teda jak říkám, začneme zlehka ... čtyřkilometrovým stoupákem do strašnýho krpálu.

Poslední vyjížďka

Běžky neseme v ruce, protože tady v nížinách toho sněhu zas až tolik není a za hodinu a něco se objevujeme u kostelíka v Hraběticích, kde jsme svoji trasu začali i včera. Po stejné stopě ale jedeme jen pár desítek metrů, protože dneska odbočujeme ještě před nádrží Josefův Důl a objíždíme ji tak z druhé strany než včera.
Nejsme u ní tak blízko a v podstatě ji nevidíme, jelikož nás od ní dělí poměrně hustej les a celkově je nějakej ten výškovej metr pod náma. Takže obdivovatelům vodohospodářských děl určitě doporučuju druhou trasu.

Dorážíme k restauraci - šťastný Jirka

Po hezky upravené stopě dorážíme až k rozhledně Královka, kde nás ani tak samotná rozhledna nezajímá tolik, jako restaurace uvnitř objektu. Prostředí je tam hezký, ceny mírně vyšší, ale jídlo je fakt dobrý. No podívejte na gulášek s karlovarským knedlíkem. A na spokojenýho Jiříka!

Oběd na Královce v Jizerkách

Po dobrým jídle se musíme vrátit zpátky na magistrálu, ale zajížďky teda rozhodně nelitujeme! Pak už běžkujeme dál skoro až k Nové Louce a po Vládní cestě si to šineme až na sedlo Maliník. Jsme docela prokřehlí, protože mrazy stále nepolevujou, a tak s těšíme, až na sedle zalezeme do dřevěnýho kiosku, v kterým útulně počkáme na bus do Liberce. Jenže ouha, je pondělí a onen kiosek je v provozu pouze o víkendu. A tak nám nezbývá než u kiosku skoro tři čtvrtě hodiny poskakovat z levé nohy na pravou, abysme se tam v té zimě onoho autobusu vůbec dožili.

Promrzlý běžkař

Bus doráží na čas a zanedlouho se tak objevujeme v Liberci. Abychom nemrhali časem při čekání na Regiojet, jdeme ještě nakoupit do obchodního centra na Fugnerově, ať v té Praze pak neumřeme hlady. Ve žlutým autobusu už nás pak čeká teplo, milá paní stevardka a naše oblíbená horká čokoláda. Sláva nazdar výletu!