středa 22. května 2019

Rozkoš(ná) Česká Skalice

A je tady naše první skutečná dovolená ve třech! Já jsem vzpamatovaná z porodu, Sabince už jsou tři měsíce a doma už to zná, takže rodiče popohnala, že by bylo na čase někam vyrazit. Na Slevomatu koupíme náš klasickej třídenní pobyt a vyrážíme do Broumovskýho výběžku.

Když vám na dovolené vyjde počasí

Cesta je to pro nás docela daleká, jedeme po dálnici na Hradec a pak směrem na Náchod a naši první zastávkou je městečko Česká Skalice, který je úzce spjatý s Boženou Němcovou a taky se rozkládá nedaleko
vodní nádrže Rozkoš, ideální to zastávka pro výletníky. Avšak počasí zas tolik ideální pro výletníky rozhodně není. Na to, že je konec května, tak je docela zima a aby toho nebylo málo, intenzivně a dlouhodobě prší. No nic, nedá se nic dělat, nasadit pláštěnky, vytáhnout deštníky a jde se!

Stoleček, kterej máš vždy s sebou

Naší první zastávkou je infocentrum, kde kupujeme pohledy a pak už naše kroky směřujou do cukrárny hned naproti, kde je čas na nějakou kávičku a zákusek, abychom si zpříjemnili ten déšť. Posilněni vyrážíme po trase směrem ke kempu u vodní nádrže Rozkoš, kterej je v tuto dobu ještě úplně prázdej, ale v sezóně to tu musí být narvaný. Kemp je to fakt obrovskej a zaujímá značnou plochu kolem Rozkoše včetně pláží. Obejdeme co se dá, a pak už míříme zpět do centra České Skalice.

Liduprázdno u Rozkoše

Procházíme kolem vstupu do Babiččina údolí, ale dovnitř teda nejdeme, jelikož jsme tam už několikrát byli. Procházíme kolem Muzea Boženy Němcové, před kterým stojí tahle socha v nadživotní velikosti.

S Boženou

Dál pokračujeme kolem areálu Barunčiny školy, ke je taky možný nahlédnout dovnitř, ale jelikož jsme celí zmoklí a hladoví, muzea vynecháváme a míříme k autu. Kdyby se chtěl někdo inspirovat, tohle je náš malý pěší okruh po České Skalici. No na to, že pořád strašně pršelo je dlouhej až až.

Trasa pěšky: 6 km, 1 hod 45 min

Naše výletní trasa po České Skalici

Pak už sedáme do auta a míříme dál na sever do Police nad Metují. Tam totiž máme zarezervovaný ubytování v chatovým areálu Zdeřina. Dostaneme pro sebe celou dřevěnou chatičku, což je strašně fajn a začnem vybalovat. Jak jsme celí propršení, začne nám být docela velká zima a tak i přesto, že je konec května musíme topit.

Zmrzlíci v chatce

Abychom se nenudili, jdem ještě před večeří na menší procházku v okolí chatek do místních přilehlých lesů. Pořád prší, tak moc daleko nedojdeme a pomalu míříme zpátky k hlavní budově areálu, kde se bude podávat večeře.

Na procházce kolem chatovýho areálu Zdeřina

Po tom náročným mokrým dnu potřebujeme nějaký velký jídlo. A to se nám vyplní. Dostáváme steak s vejcem a hranolkama, na čemž si neskutečně pochutnáme. Je tu s náma fakt spousta lidí, dost často s dětma, protože okolí je plný houpaček, prolízaček, v areálu se dokonce promítají pohádky a je tu toho dětskýho vyžití fakt dost.

Podává se večeře

My už ale žádný atrakce nevyužíváme a jdeme pěkně zalízt do tepla chatky a vyspat se na druhej, náročnej den, kdy nás čeká výlet do Adršpašsko-teplických skal.