sobota 18. července 2020

Pěší výlet okolo Poděbrad až k soutoku Labe s Cidlinou

Další sobota ve znamení výletu je před náma, a tak ráno balíme saky paky, sedáme do auta a vyrážíme směr Poděbrady. Tam zaparkujeme a čekáme na zbytek výpravy. Vlastík s Pavlem a Martinem dorazí zanedlouho po nás z Prahy, Adélka jede z opačného směru z Olomouce. Každopádně se všichni setkáme na nádraží v Poděbradech, odkud započneme náš výlet.

Výletnící v Poděbradech

Jako první zamíříme do Lázeňského parku, kde procházíme krásně upravenou zelení a zastavujeme se u nejrůznějších fontánek, pramenů a soch, kterých je tady požehnaně. Zastávku uděláme taky u pramenu prof. Libenského, kde si dokonce načepujeme léčivou vodu s sebou, ale já teda moc příznivcem těchto slaných minerálek nejsem, takže za mě raději obyčejná voda. Nicméně zbytku výpravy poměrně chutná.

Adélka u pramene

Pak taky nakupujeme nějaký lázeňský oplatky ve stánku a následně se přesuneme na náměstí Jiřího z Poděbrad, kde objevujeme fajnovou cukrárnu U Reinvaldů, kde se ihned zastavujeme na zmrzlinu. Je moc dobrá, určitě můžeme všem doporučit. Pak už je na čase konečně opustit město a vydat se do přírody.

Výletnící v buši

Naším plánem je obejít jezero Poděbrady, což ovšem není tak jednoduchý, jak by se na první dojem mohlo zdát. Všude je to dost zarostlý a někdy je fakt těžký proplíst se přilehlým houštím. Někde zas není povolenej vstup kvůli těžbě písku a někde je to tak podmáčený, že jsme všichni zabahněný jako prasata. No úplně ideální terén to není, nicméně kolem jezer se zkušeně propleteme, až se objevíme u kiosku se vznešeným názvem Johnny´s bar, kde dáváme pivo a Kofolu do kelímku a dostatečně zavodnění můžeme pokračovat dál. To už nás modrá turistická značka vede proti proudu Labe a následné přes most na druhý břeh, kde vznikne tahle fajn fotka.

Na mostě přes Labe

Na druhým břehu nás totiž čeká hlavní zastávka dne, a tou je restaurace Labská Marína, kde se zastavujeme na oběd. Podnik to je docela hogo fogo, ale musíme říct, že jídlo ani servis tomu zas tolik neodpovídá. Objednáváme si nějaký kulajdy, gnocchi s kuřecím masem a palačinky a všechno tak nějak ujde, ale nijak zvlášť gurmánskej zážitek to není, na to, na co si restaurace hraje. Každopádně musíme pochválit velký hřiště pro děti s pískoviště a obří dřevěnou lodí, která krásně dokresluje polabskou idylku.

U soutoku Labe s Cidlinou

Pak už pokračujeme dál alejí podél Labe až k soutoku Labe s Cidlinou, kde je opět kiosek a spousta lidí. Výjimečně nezastavujeme a pokračujeme dál v cestě lesíkem, až se najednou objevujeme na golfovým hřišti. Golfový míčky nám tam lítají pomalu nad hlavou a dokonce najdeme i dva na zemi, který si odnášíme jako suvenýr.

Pohoda v Kozomíně na zahradě

Pak už se vracíme pomalu zpátky do města podél říčky Skupice, až se objevujeme zpátky v Poděbradech, kde na nás čekají zaparkovaný auta a my se tam můžeme rozjet zpátky do Prahy. Pavla ještě napadne, že nemá doma mámu a má tak volnej barák v Kozomíně, kde bysme mohli grilovat a přespat. A tak se tahle hurá akce stane skutečností a my jedeme nejdřív do Letňan nakoupit nějaký jídlo a pití na grilovačku a pak už do Kozomína, kde nás čeká grilpárty.

Grilovačka po výletě

Je tam skvělá zahrada s trampolínou a spoustou jedlých věcí, takže uzobáváme rybíz, hrášek, rajčata a všechno je naprosto výborný. Rozpálíme gril a uděláme nějaký masa a hermelíny. Pak už jdeme do pokoje postavit stan, jelikož jsme na tuhle neplánovanou akci nebrali ani postýlku, ani sunar, kartáček, pyžamo a nic, ale jednu noc se to snad všechno zvládne. A tak perfektně zakončujeme původní jednodenní výlet touhle super akcí i s přespáním! A kde asi skončíme příště?